Nedavno je u Cavtatu na 5. međunarodnom kongresu o ruralnom turizmu Konobi Doma iz Svetog Petra u Šumi dodijeljen Suncokret ruralnog turizma Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Klub članova Selo“. Supetarska konoba osvojila je zlatnu povelju u kategoriji Tradicijska (ruralna) domaćinstva. Konoba Doma primjer je koncepta „od polja do stola“.

Ova je konoba u vlasništvu obiteljske firme Budak produkt, poljoprivrednog gospodarstva koje ima 25 hektara zemlje, farmu na kojoj uzgajaju tristotinjak svinja, klaonicu za papkare, rasjekaonu i preradu mesa. Svoje proizvode plasiraju upravo preko vlastite konobe, koja njeguje pripremu tradicijske istarske hrane u kojoj će uživati svaki pravi gurman i ljubitelj istarske kuhinje. Ponudu čine razna jela poput domaće tjestenine, suhomesnatih domaćih proizvoda, mesa u raznim kombinacijama, bruschette i deserti.

Ovo je domaćinstvo prije mjesec dana sudjelovalo u Šetimanama fritaja središnje Istre, koje organizira Turistička zajednica središnje Istre i pokrenula novu gastronomsku manifestaciju – Mjesec supetarske špalete.


– Zlatna povelja u ovoj kategoriji pokazuje kako se u središnjoj Istri može dobro i kvalitetno jesti, a to organizacijom gastronomskih manifestacija, u koje se Konoba Doma redovito uključuje, dokazuje Turistička zajednica središnje Istre. U središnjoj je Istri, odnosno u Općini Sveti Petar u Šumi, već „posađen“ jedan Suncokret ruralnog turizma, zlatnu je povelju za ruralno-turističku manifestaciju 2017. godine osvojio međunarodni sajam S klobasicom u EU, poručili su iz Turističke zajednice središnje Istre.

Inače, nagrada Suncokret ruralnog turizma dodjeljuje se u osam kategorija – Turistička seljačka gospodarstva, Tradicijska (ruralna) domaćinstva, Tradicijska (ruralna) gastronomija, Vinski turizam, Craft turizam, Aktivni turistički sadržaji u ruralnom prostoru, Ruralno-turistički projekti te Projekti/nositelji zaštićenih i marketinških oznaka: “Zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla“, „Zaštićena oznaka izvornosti“, „Zajamčeno tradicionalni specijalitet“, „Eko proizvod“, „Zaštićene oznake izvornosti vina (ZOZP, ZOI)“, „Hrvatski otočni proizvod“, „Hrvatska kvaliteta“, „Izvorno hrvatsko“ i druge marketinške oznake. Unutar svake kategorije objavljuju se tri pobjednika koji osvajaju zlatnu, srebrnu ili brončanu povelju.