Znate li zašto su najbolji restorani u Hrvatskoj najbolji? Znate li zašto su im inspektori Michelina dali zvjezdicu? Nitko to konkretno ne zna, samo se nagađa. Jer inspektori dolaze tajno i procjenjuju tko je zaslužio to veliko priznanje po njima znanim kriterijima. No, jedno je jasno. Ključne su sigurno domaće namirnice lokalnih poljoprivrednika. Otvoreno nam to kaže chef restorana Pelegrini u Šibeniku Rudolf Štefan. Bez jake podrške lokalnih malih poljoprivrednika i 10 restorana diljem države ove godine ne bi dobilo toliko željene zvjezdice koje su dodijeljene prošlog tjedna nagrađenima u dvorcu Belaj kraj Cerovlja.
– Treba poraditi na motivaciji malih proizvođača. U Hrvatskoj nedostaje sirovine, a ustvari smo jako bogati, ali limitirani. S malim proizvođačima trebamo stvoriti mrežu iznimne sirovine i to je put ka dobivanju više zvjezdica, otkrio nam je Štefan tajnu njihova uspjeha.
Čak 10 domaćih restorana zaslužilo je zvjezdice ovog globalno najznačajnijeg i najpriznatijeg vodiča za restorane: Agli Amici Rovinj iz Rovinja, Alfred Keller iz Malog Lošinja, Nebo iz Rijeke novi su dobitnici Michelin zvjezdice, dok su Boškinac iz Novalje, Draga Di Lovrana iz Lovrana, LD Restoran s Korčule, Monte iz Rovinja¸ Noel iz Zagreba, Pelegrini iz Šibenika i restoran 360 iz Dubrovnika zadržali svoju Michelin zvjezdicu.
Preporuke za 55 restorana
Michelin preporuke za 2021. godinu zavrijedilo je ukupno 55 restorana, dok se na listi dobitnika nagrade Bib Gourmand, koja se dodjeljuje za sjajan omjer cijene i kvalitete, pronašlo 13 hrvatskih restorana.
Događanje je orgamizirao METRO koji je dugogodišnji partner Michelinovog vodiča i u svojim najvišim linijama proizvoda usko surađuje s Michelinovim chefovima te tako zajedno doprinose prepoznatljivosti hrvatske turističke i ugostiteljske ponude. Kao vodeća međunarodna veleprodajna tvrtka, s više od 24 milijuna profesionalnih kupaca u 35 zemalja METRO je orijentiran na aktivnosti kojima može doprinijeti održivosti poslovanja ugostitelja kako bi se asortimanom prilagodio njihovim potrebama s posebnim naglaskom na lokalnu proizvodnju.
– S više od 100 godina iskustva u selekciji restorana, Michelinov vodič danas je međunarodna referenca za fine dining i stoga je apsolutno neosporna važnost ovakvog jednog priznanja za našu gastronomiju. Shvaćamo da je stvaranje odlične kuhinje težak sport: uvijek natjecateljski, uvijek izazovan. Stoga naše partnerstvo s Michelinom potvrđuje našu želju da budemo preferirani partner HoReCa sektoru. Stvaramo jedinstvene proizvode pod markama Metro Chef i Metro Professional: oni su osmišljeni i usavršeni zajedno sa kuharima – napravljeni za najbolje kuhare u svijetu, izjavio je prilikom dodjele Imre Horváth, predsjednik Uprave METRO- a Hrvatska.
Značaj Michelin priznanja u razvoju domaće gastronomske i turističke ponude već godinama prepoznaje i Hrvatska turistička zajednica, koja je i ovog puta bila partner samog događanja.
Ništa bez turizma
– Turizam i gastronomija usko su povezani turistički proizvodi pa je dodjela prestižnih MICHELINOVIH oznaka hrvatskim restoranima od velikog značaja u daljnjoj promociji i pozicioniranju Hrvatske kao kvalitetne destinacije s bogatom i raznolikom gastronomskom ponudom. Ovom dodjelom priznanja u prekrasnom istarskom ambijentu, zajedno s našim partnerima, želimo dodatno naglasiti izniman uspjeh naših prepoznatih restorana koji su uvrštenjem u Michelinive vodiče dobili veliku čast i priznanje za svoj rad.
– Naša se zemlja danas može pohvaliti s ukupno 10 restorana s Michelinovom zvjezdicom te ukupno 68 restorana s nekom od oznaka ovog prestižnog gastronomskog vodiča, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, nadodavši kako sve hrvatske regije obiluju raznolikošću zbog čega naša zemlja može biti prepoznata kao istaknuta europska gastronomska destinacija.
Svečana dodjela Michelinovih priznanja održala se u srcu Istre, na prostoru veličanstvenog imanja dvorca Belaj okruženog povijesnim vinogradom, i okupila je najbolje hrvatske restorane i njihove chefove koji su s METRO-om proslavili uspjeh. Poseban pečat cijelom događaju dao je jedinstveni vizualni doživljaj cijelog ambijenta kojeg je osmislio i uredio dizajner Boris Ružić te je posebno za ovu prigodu kreirao i inovativni jelovnik u čijoj izradi je koristio dio namirnica i opreme iz METRO ponude robnih marki koje su posebno dizajnirane za ugostitelje.